Deel deze blog met uw sociaal netwerk !

Bookmark and Share

donderdag 20 oktober 2011

Vinha elegante, depressa (14-8-1932) - Fernando Pessoa

Vinha elegante, depressa,
Sem pressa e com um sorriso.
E eu, que sinto co a cabeça,
Fiz logo o poema preciso.

No poema não falo dela
Nem como, adulta menina,
Virava a esquina daquela
Rua que é a eterna esquina...

No poema falo do mar,
Descrevo a onda e a mágoa.
Relê-lo faz-me lembrar
Da esquina dura - ou da água.

(In het Nederlands - bron De Morgen)
Zij kwam, glimlachend, elegant
De voetstap ongehaast en licht,
En ik, die voel met mijn verstand,
Maakte meteen 't juiste gedicht.
 
Ik spreek daarin niet over haar
Noch ook hoe zij, volwassen kind,
De hoek omsloeg van gindse straat,
Hoek waar de eeuwigheid begint ...
 
In het gedicht spreek ik van zee,
Beschrijf de golven en de pijn.
Herlezend zie ik een van twee :
De hoek - ofwel de waterlijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten