Deel deze blog met uw sociaal netwerk !

Bookmark and Share

zondag 1 mei 2011

Zee - Toon Hermans

Ik wil alleen zijn met de zee,
ik wil alleen zijn met het strand,
ik wil mijn ziel wat laten varen,
niet mijn lijf en mijn verstand.

Ik wil gewoon een beetje dromen
rond de dingen die ik voel
en de zee, ik weet het zeker,
dat ze weet wat ik bedoel.

Ik wil alleen zijn met de golven,
'k wil alleen zijn met de lucht,
ik wil luist'ren naar mijn adem,
ik wil luisteren naar mijn zucht.

Ik wil luisteren naar mijn zwijgen,
daarna zal ik verder gaan
en de zee, ik weet het zeker,
zal mijn zwijgen wel verstaan.


Lees ook: Dichter bij zee - http://ipoezie.blogspot.be/2010/10/dichter-bij-zee.html

8 opmerkingen:

  1. Mag ik vragen uit welke gedichtenbundel dit gedicht komt en wat het jaar van uitgave van die gedichtenbundel is?

    mvg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. uit dichter bij zee

      Verwijderen
    2. IK haalde het gedichtje 'zee' uit het boek 'Verzamelde versjes' van Toon Hermans. Verschenen bij De Boekerij in 1997. Groetjes Dirk.

      Verwijderen
  2. Het gedichtje 'zee' komt uit het boek 'Verzamelde versjes' van Toon Hermans. Verschenen bij De Boekerij in 1997. Groetjes Dirk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het ook op muziek uitgebracht?
    En zo ja, waar kan ik dat vinden?

    mvg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op muziek? Geen idee. Daar moet ik voor passen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door Dirk Keijzer op muziek gezet!

      Verwijderen
    2. Dank u. Ik heb er een link van gevonden. http://www.scoladynamica.nl/Geluidsopnames/De%20zee%20april%202014.mp3

      Verwijderen